Leveringstid og Forsendelse
Hurtig og Fleksibel Levering
Vi bestræber os på at afsende din ordre så hurtigt som muligt. Leveringstiden varierer mellem 1-8 uger, afhængig af varetypen. Specifikt har vildmarksbade en forventet leveringstid på 1-4 uger, mens grillhytter, pavilloner, udendørs saunaer og campinghytter kan tage 2-10 uger. For bjælkehytter er leveringstiden normalt 2-10 uger, men ændringer i standardmodeller kan forlænge leveringstiden til 8-16 uger. For præcise leveringstider anbefaler vi at kontakte os.
Vejledende Leveringstidspunkter
Leveringstidspunkter er vejledende og opdateres løbende i de sidste dage/timer før levering. Vi kan desværre ikke garantere nøjagtige dag- og klokkeslæt. Der gives ikke kompensation ved sen eller tidlig levering uden forudgående aftale.
Fleksibilitet for Leveringsønsker
Hvis du har præferencer for levering i en bestemt uge eller har bestemte uger/tidspunkter, hvor du ikke kan modtage varen, bedes du angive det klart i din ordre under bemærkninger.
Varemodtagelse og Kvalitetskontrol
Undersøgelse af Varer ved Modtagelse
Vi vægter din tilfredshed højt. Derfor anbefaler vi, at du undersøger og optæller dine varer for eventuelle fejl og mangler umiddelbart efter modtagelsen. Dette skal ske senest inden ibrugtagning eller senest 8 dage efter levering. Kontakt os skriftligt pr. e-mail ved eventuelle mangler.
Korrekt Håndtering ved Transportskader
Ved transportskader eller synlige skader på produktet skal du anføre bemærkninger på CMR/transportdokument ved modtagelsen og meddele DIHC ApS skriftligt pr. e-mail med dokumentation såsom billeder. Fjern den udvendige indpakning straks ved modtagelsen, især ved levering af vildmarksbade, og tag billeddokumentation, inden badet transporteres væk fra aflæssestedet og samles.
Afsluttende Bemærkning om Levering
Levering af varer fra DIHC ApS anses officielt for sket, når kunden har fået varen udleveret. Vi påtager os ikke erstatningsansvar for forsinkelser forårsaget af udefrakommende forhold, som DIHC ApS ikke kan kontrollere.
Reklamation og Fortrydelsesret
Reklamation: Optælling og Kontrol
Ved modtagelse af produktet er det vigtigt at foretage en grundig optælling og kontrol af synlige skader. Eventuelle reklamationer over mængde eller synlig beskadigelse skal sendes skriftligt til DIHC ApS via e-mail, med vedhæftet billeddokumentation, senest 8 dage efter modtagelse af varen. Reklamationer skal også indsendes inden indbygning, og billeddokumentation bør tages ved udpakning af paller mv. Hvis varen undervejs ompakkes/udpakkes af kunden eller på dennes foranledning ompakkes/udpakkes skal optælling og kontrol udføres her, herunder billed dokumentation af evt. beskadigede dele.
Reklamationsret og Behandling
Ifølge købeloven har du reklamationsret i 24 måneder. Reklamationer inden for denne periode kan medføre reparation, ombytning, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængigt af den konkrete situation. Reklamationen skal være berettiget og omfatte fejl i materialer eller fabrikationsfejl, der ikke kan konstateres ved modtagelsen af varen.
Reklamationsretten gælder ikke fejl eller skader opstået ved forkert betjening/anvendelse/samling eller forkert vedligeholdelse af produktet.
Ubehandlede hytter,huse,bade eller andet ubehandlet for at opretholde garanti på 12 måneder og reklamationsret på 24 måneder behandles udvendig/indvendig med med et til formålet anvendeligt impregnerings/malingsprodukt straks efter modtagelse/opsætning (inden det bliver fugtigt) og det skal sikres at samling er udført håndværksmæssigt korrekt.
Vedligeholdelse og Garanti
For at bevare garantien og reklamationsretten på 24 måneder skal ubehandlede hytter, huse, bade mv. behandles straks efter opsætning/modtagelse med et egnet imprægnerings/malingsprodukt. Reklamation over tæthed af trævildmarksbade skal ske senest 14 dage efter modtagelse. Ved reklamation kontaktes DIHC ApS skriftligt pr. e-mail, og der vedhæftes billeddokumentation.
Reparation og Adgang til Produktet
Ved reparationer, uanset om det er garantireparation eller almindelig reparation, skal produktet være frit tilgængeligt. Hvis dele skal sendes til producenten for reparation eller kontrol, skal køber sikre, at de er klar til transport (hvis leveret på palle så skal den være klar på palle) og tilgængelig ved det sted hvor stor lastvogn kan køre til.
Reklamationsprocedure og Kontakt
Ved reklamation skal du kontakte DIHC ApS’ kundeservice via e-mail på dihc@mail.dk, angive ordre-/fakturanummer og vedhæfte billeddokumentation. DIHC ApS skal have adgang til at inspicere produktet ved reklamation.
Erstatning og Fortrydelsesret
Ved en reklamation, hvor der ydes kompensation, kan denne ikke overstige værdien fra fabrikken af den del, der er tale om. Erstatningsdele medfører ikke kompensation. Fortrydelsesretten gælder i 14 dage fra modtagelse, undtagen for varer specielt fremstillet til kunden.
Fortrydelsesret og Tilbagebetaling
Fortryder du købet, skal DIHC ApS underrettes senest 14 dage efter modtagelse af varen. Du betaler selv og sørger selv for returfragten. Tilbagebetaling sker hurtigst muligt efter modtagelse, optælling og kontrol af den returnerede vare. Varen skal returneres ubeskadiget i væsentlig samme stand og mængde som modtaget. Hvis varen har været brugt aftales en pris for den returnerede vare.
For varer specielt fremstillet til kunden er fortrydelsesretten ikke gældende.
Evt. Tvister og Afsluttende Bemærkninger
Eventuelle tvister, der ikke kan afklares ved forhandling, anlægges ved retten i Viborg, Danmark.
Risikoen for Varen og Risikoen ved Brug/Anvendelse af Varen
Risikoen for varer købt af DIHC ApS overgår til køberen på leveringstidspunktet, selv hvis køberen beslutter ikke at være til stede under vareleveringen.
Returnering og Risikobæring
Ved returnering bærer du risikoen for varen, indtil den er i vores besiddelse. Hvis varen/pakken forsvinder eller bliver beskadiget, er det køberen selv, der hæfter for varen. Enhver opbevaring og brug af varen sker på køberens eget ansvar. Køberen er selv ansvarlig for at sikre, at varen er i forsvarlig stand og korrekt mængde både ved modtagelsen og senere, herunder nødvendig vedligeholdelse og eftersyn. Der ydes ikke erstatning for skader på andet materiel eller personer.
Oplysningspligt
Aftaler (købsordrer) kan indgås på dansk eller engelsk og opbevares af virksomheden. Det er ikke muligt at tilgå kontrakten efterfølgende via vores hjemmeside. Ønsker du at modtage et nyt eksemplar af kontrakten pr. e-mail, bedes du sende en e-mail til dihc@mail.dk. Følgende har adgang til oplysningerne: Direktør, bogholder, logistikchef, indkøbschef, revisor.
Pris og Betaling
Prisen inkluderer moms og levering, hvor lastvogn kan/må køre (modtager skal aflæsse, eller der kan aftales aflæsning). De fleste produkter, med undtagelse af dem taget fra lager og afsendt med det samme, produceres til den enkelte kunde og skal derfor forudbetales helt eller delvist. Ved produktionstider længere end 4 uger og en pris over 15.000 kr. accepterer vi 50% forudbetaling for ordren og 50% før lastning i lastbilen fra produktionen/lageret. Ved betaling med kreditkort betales 100% ved ordre. Alternativt kan der aftales anden betaling, kontakt os for mere information.
Godkendelser og Certifikater
Alle vores produkter, der anvender elektricitet, har CE-certificering. Certifikater kan findes under “Godkendelser og Certifikater” på vores hjemmeside.
Bankoplysninger for Betaling
I DIHC ApS’ webshop kan du bestille dine varer online og betale med bankoverførsel til: Sparekassen Danmark Kontonavn: DIHC ApS Kontonummer: 9070 2021012923 Husk at angive ordre-/fakturanummer i tekstfeltet ved overførslen.
(DIHC ApS) i i WWW.VIRK.DK