Salgs- og leveringsbetingelser for DIHC ApS

Produkterne laves på bestilling, og der er derfor ingen returret. Der er dog garanti på produkterne mod fabrikationsfejl.

Beskyttelse af Personlige Oplysninger

  1. For at placere en ordre i onlinebutikken www.dihc.dk, skal køberne angive bestemte oplysninger under registrering: deres navn, adresse, telefonnummer og e-mailadresse. Disse informationer anvendes udelukkende til at ekspedere ordrer og adressere eventuelle udfordringer med varens præsentation eller levering.
  2. Det er køberens ansvar at sørge for, at de oplysninger, de indtaster ved registrering, er korrekte.
  3. Når man afgiver en ordre, giver man samtykke til, at ens personlige oplysninger anvendes til ordrebehandling. Man accepterer også at modtage e-mails, der er nødvendige for gennemførelsen af ordren, på den opgivne e-mailadresse.
  4. Købere forpligter sig til at holde deres loginoplysninger til www.dihc.dk private og ikke dele dem med andre, når de registrerer sig og placerer ordrer i onlinebutikken.
  5. Sælger forpligter sig til ikke at videregive køberens personlige oplysninger til tredjeparter, medmindre det kræves af retshåndhævende eller andre statslige myndigheder i overensstemmelse med lovgivningen i Republikken Litauen, eller hvis køberen har givet sit udtrykkelige skriftlige samtykke.

Fragtfri Levering i Danmark

Fragtfri levering i Danmark (Jylland, Fyn, Sjælland samt brofaste øer) ved køb over 4000 kr., dog leveres ovne fragtfrit. Tilbehør og tilvalg under de enkelte kategorier leveres kun fragtfrit i forbindelse med køb af den vare, hvor de er angivet som tilbehør/tilvalg.

Aflæsningstid: Vigtige Retningslinjer

Det er modtagerens ansvar at stå for aflæsningen. Der er afsat en time til aflæsning fra det øjeblik, lastbilen ankommer. Hvis der er behov for mere tid til aflæsning, skal du kontakte os på telefonnummer +45 40184487. Bemærk venligst, at ekstra ståtid udover det aftalte kan resultere i en ekstra gebyropkrævning.

Levering til Øer Uden Broforbindelse

Når det drejer sig om levering til øer, der ikke har en broforbindelse til fastlandet, bliver prisen fastlagt individuelt. Vi opfordrer dig til at kontakte DIHC ApS for at få et specifikt pristilbud, før du gennemfører din bestilling.

Til Vores Kunder i Grønland, Island og på Færøerne:

Kunder fra Grønland, Island og Færøerne opfordres til at tage kontakt til os for at få mere information om levering og hvordan fakturaer uden moms bliver håndteret. Vi tilbyder gratis levering til den terminal i den danske havn, som håndterer fragt til disse øer.

Vejledning for Kunder

I vores produktbeskrivelser finder du en masse nødvendige informationer. Derfor opfordrer vi dig til, før du henvender dig for yderligere information eller vejledning, at se nærmere på de links, tegninger, og beskrivelser, som er tilgængelige på den enkelte produktside. Vi foretager ændringer i bestemte kategorier, som f.eks. træhytter og garager, og vi står klar til at assistere dig i at skabe et fuldstændig unikt produkt.

For yderligere information eller vejledning, er du velkommen til at kontakte vores kundeservice via e-mail på dihc@mail.dk eller telefon på +45 40184487.

Generelle Købsbetingelser

Før du placerer en ordre, er det vigtigt, at du er klar over, hvad der medfølger dit køb. De muligheder, der vises i vores produktbilleder, og som er designet af vores designere, er ikke nødvendigvis inkluderet, medmindre de specifikt er nævnt i produktbeskrivelsen. Dette gælder især for vores skræddersyede varer som grillhytter, saunaer og boblebade, hvor billederne kan fremvise tilvalg, der er tilgængelige for køb separat og ikke er en del af det standardmæssige sæt. For eksempel, hvis et vildmarksbad vises med ekstra tilbehør på billederne, er dette tilbehør ikke automatisk inkluderet, medmindre det er angivet.

Yderligere Tjenester: Statiske Beregninger

Når vi sælger huse, carporte og garager, leverer vi køberen med tegninger og en montagevejledning. Visse kommuner kræver statiske beregninger for at godkende byggeprojekter. Denne service er ikke inkluderet i vores salgspriser. Dog har vi certificerede ingeniører, der kan udføre disse beregninger. Denne service er tilgængelig efter anmodning og mod et ekstra gebyr. Det er vigtigt at bemærke, at det at opnå et certifikat for statiske beregninger kan tage op til 8 uger. Det er derfor essentielt at tage højde for dette, når du placerer din ordre.

Leveringstid og Forsendelse: Hurtig og Fleksibel

Vi arbejder hårdt for at afsende din bestilling hurtigst muligt. Leveringstiden varierer afhængigt af produkttypen. Vildmarksbade leveres typisk indenfor 1-4 uger, mens grillhytter, pavilloner, udendørs saunaer og campinghytter kan tage 2-10 uger. For bjælkehytter er standardleveringstiden 2-10 uger, men tilpasninger kan forlænge denne til 8-16 uger. Kontakt os for specifik leveringsinformation.

Estimerede Leveringstider

Vær opmærksom på, at vores leveringstider er estimater, der løbende opdateres frem til leveringsdatoen. Desværre kan vi ikke garantere specifikke leveringsdatoer eller -tidspunkter. Vi tilbyder ikke kompensation for leverancer, der ankommer tidligere eller senere end forventet, uden forudgående aftale.

Leveringsønsker

Har du specifikke leveringsønsker, såsom en bestemt uge, eller perioder hvor du ikke kan modtage din bestilling, angiv dette klart i kommentarfeltet på din ordre.

Modtagelse og Kvalitetskontrol

Inspektion ved Modtagelse

Din tilfredshed er vigtig for os. Derfor anbefaler vi, at du inspicerer din bestilling for fejl eller skader straks ved modtagelse. Denne kontrol skal udføres inden brug af varerne eller senest 8 dage efter levering.

Alle typer af bade SKAL udpakkes på aflæssestedet og kontrolleres for transportskader INDEN man underskriver cmr/transportdokument for modtagelse. Hvis der er transportskader SKAL det anføres på cmr/transportdikumentet inden underskrift , og chaufføren skal gøres opmærksom på det, derefter sendes kopi af transportdokumentet sammen med billed dokumentation til Dihc Aps. Hvis der synes at være brud på embellage mv. bør der tages billeder af dette inden udpakning også.

Opdager du mangler, bedes du kontakte os via e-mail.

Håndtering af Transportskader

Oplever du transportskader eller synlige skader på produktet, er det vigtigt straks at notere dette på CMR/transportdokumentet ved modtagelse og informere DIHC ApS skriftligt via e-mail med fotodokumentation. Det er særligt vigtigt for spabade at fjerne ydre emballage omgående og dokumentere tilstanden før varen flyttes eller monteres og INDEN at der kvitteres for modtagelse af badet.

Sidste Bemærkning om Levering

Leveringen af varer fra DIHC ApS betragtes officielt som afsluttet, når kunden har modtaget varerne. Vi fralægger os ethvert ansvar for forsinkelser forårsaget af eksterne forhold, der ligger uden for DIHC ApS’s kontrol.

Reklamation og Fortrydelsesret

Klager: Tælling og Inspektion

Når du modtager dit produkt, er det afgørende at tælle varerne nøje og undersøge dem for synlige skader. Skulle du opdage problemer med antallet af varer eller observere synlige skader, skal du rapportere disse skriftligt til DIHC ApS. Indsend din klage via e-mail med tilhørende fotografisk dokumentation indenfor 8 dage efter du har modtaget varen.

Inden installation eller samling af produktet, er det vigtigt, at du har fremsat eventuelle klager. Fotodokumenter udpakningsprocessen, specielt når du fjerner varer fra paller. Husk at tage billeder af eventuelle beskadigede eller manglende dele. Dette skridt med dokumentation er nøglen til at sikre, at dine bekymringer bliver adresseret hurtigt og effektivt.

Ret til Klage og Proces

Ifølge købeloven har du ret til at klage i 24 måneder. I denne periode, afhængigt af situationen, kan du have ret til reparation, udskiftning, tilbagebetaling eller prisnedslag. Din klage skal være berettiget og omhandle defekter i materialer eller fremstillingsfejl, som ikke var mulige at opdage ved modtagelsen af varen.

Vær opmærksom på, at klageret ikke dækker over problemer eller skader forårsaget af forkert anvendelse, betjening, samling eller vedligeholdelse af produktet.

Når det gælder alle træprodukter, såsom hytter, huse, bade og saunaer, er det et krav, at du påfører maling eller imprægnering ved installationen eller lige efter samlingen. Produkter, der ikke er malet eller behandlet og som følge heraf begynder at miste deres naturlige farve eller får pletter, mister retten til at klage. Det er essentielt hurtigt efter modtagelse eller opstilling at behandle både det ydre og indre med et passende imprægnerings- eller maling produkt, før det udsættes for fugt, og at sikre, at samlingen er udført professionelt.

Vedligeholdelse og Garanti

For at sikre din garanti og retten til at reklamere i 24 måneder, er det afgørende, at du behandler hytter, huse, badeværelser osv. med et egnet imprægnerings- eller malingprodukt lige efter installationen eller når du modtager dem. Hvis du har brug for at klage, skal du venligst indsende din klage skriftligt til DIHC ApS via e-mail, inklusive billeder som dokumentation.

Reparation og Adgang til Produktet

Uanset om en reparation falder ind under garantien eller ej, skal produktet være nemt tilgængeligt. Skal dele sendes tilbage til fabrikanten for reparation eller inspektion(dette er fabrikantens afgørelse om det skal laves på stedet eller retur til produktionen) er det køberens ansvar at forberede dem til transport. Hvis produkterne leveres på en palle, skal de være klar på pallen eller tilsvarende palle/pakket sikkert som ved levering og placeret et sted (fast underlag), hvor en stor lastbil let kan tilgå dem med pallevogn. Hvis det viser sig at en reklamation er uretmæssig og der ikke er noget galt med produktet , skal kunden betale udgifter til montør/transport i forbindelse med den uretmæssige reklamation.

Klageproces og Kontaktinformation

For at indgive en klage, bedes du kontakte kundeservice hos DIHC ApS via e-mail på dihc@mail.dk. Oplys venligst dit ordrenummer eller fakturanummer og vedlæg billeddokumentation. DIHC ApS skal have mulighed for at inspicere produktet i forbindelse med en klage.

Kompensation og Fortrydelsesret

Hvis der gives kompensation i forbindelse med en klage, kan denne ikke overstige fabriksværdien af den pågældende del. At modtage reservedele udløser ikke ret til yderligere kompensation. Du har ret til at fortryde købet inden for 14 dage efter, du har modtaget varen, dog ikke for varer, der er fremstillet til dig (ikke lagervarer).

Fortrydelsesret og Tilbagebetaling

Hvis du fortryder dit køb, skal du informere DIHC ApS senest 14 dage efter, du har modtaget varen. Du er ansvarlig for omkostningerne ved returforsendelsen. Tilbagebetaling sker så hurtigt som muligt efter, at den returnerede vare er modtaget, gennemgået og kontrolleret. Varen skal returneres i væsentligt samme tilstand og kvantitet som ved modtagelse, og den må ikke være beskadiget. Er varen blevet brugt, fastsættes en aftalt pris for den returnerede vare.

Varer, der er specialfremstillet til kunden, er undtaget fra fortrydelsesretten.

Tvister og Afsluttende Bemærkninger

Tvister, der ikke kan løses gennem forhandling, vil blive indbragt for retten i Viborg, Danmark.

Produktrisiko og Anvendelsesrisiko

Når du køber varer fra DIHC ApS, overgår risikoen til dig, så snart varerne er leveret, uanset om du er til stede ved leveringen eller ej.

Retur og Risiko

Er du nødt til at returnere en vare, bærer du ansvaret for den, indtil vi har modtaget den. Bliver varen eller dens emballage bortkommet eller beskadiget under returforsendelsen, ligger ansvaret hos dig. Det er dit ansvar at sikre, at varen er sikker, korrekt mængde og i god stand fra det øjeblik, du modtager den, inklusiv at udføre nødvendig vedligeholdelse og inspektion. Vi yder ikke erstatning for skade på andet udstyr eller personer.

Oplysningsforpligtelse

Aftaler (ordrer) kan indgås på dansk eller engelsk og bliver opbevaret af virksomheden. Det er ikke muligt at tilgå disse aftaler via vores hjemmeside senere. Ønsker du en ny kopi af aftalen via e-mail, skal du kontakte dihc@mail.dk. Kun direktøren, bogholderen, logistikchefen, indkøbschefen og revisoren har adgang til denne information.

Priser og Betaling

Vores priser inkluderer moms og levering til steder, som en lastbil har adgang til (modtageren skal selv stå for aflæsning, eller vi kan arrangere det). De fleste af vores produkter, undtagen dem vi har på lager til omgående forsendelse, fremstilles efter bestilling. Betalingen skal derfor ske helt eller delvis forud. For bestillinger med en produktionstid på over 4 uger og en pris over 15.000 DKK, accepterer vi en forudbetaling på 50% og de resterende 50% før varerne læsses på lastbilen fra produktionsstedet eller lageret. Ved betaling med kreditkort skal hele beløbet betales ved bestilling. Vi er åbne for at aftale andre betalingsmetoder; for yderligere information, kontakt os venligst.

Godkendelser og Certifikater

Alle vores elektriske produkter er CE-mærkede.

Bankoplysninger for Betaling

I DIHC ApS’ webshop kan du bestille dine varer online og betale med bankoverførsel til: Sparekassen Danmark Kontonavn: DIHC ApS Kontonummer: 9070 2021012923 Husk at angive ordre-/fakturanummer i tekstfeltet ved overførslen.

Besøk Våre Nettsider